top of page

Změna barvy podsvícení displeje Kenwood TM-D710

Můj Kenwood TM-D710 už bylo to poslední zařízení v Hamsacku které nemělo upravené podsvícení displeje a tlačitek mikrofonu na bílo-modrou barvu, tak jsem se za dlouhých zimních večerů rozhodnul ke změně.

Původní záměr byl jednoduchý - výměna oranžových LED za bílé.

Očekával jsem, že k rozebrání jednotky s displejem nebude potřeba kromě křížového šroubováku nic dalšího. A opravdu. Stačí povolit dva šroubky na zadní straně krytu a ten jde snadno sundat.

Následně je nutné uvolnit hmatníky ovládacích potenciometrů a krokového voliče. Hmatníky se stahují klasicky z hřidelek tahem ven. Na potenciometrech pro hlasitost a squelch jsou dvojité. Jdou opravdu ztuha stáhnout, ale jde to!

Překvapení nastane až když je vidět matice kterou jsou ovládací prvky přichycené. Bez speciálního klíče to půjde asi jen velmi špatně, pokud vůbec. Naštěstí je to stejný rozměr jaký mají matice na anténních konektorech typu SMA.

Další překvapení je počet LED a jejich velikost a dostupnost při výměně, tímto se původní záměr dost komplikuje...

Následně se povolí dva šroubky které drží DPS a ohnou plíšky které drží kovový kryt displeje a je možné sundat i přední část krytu. V dolní části asi měl také být šroubek, ale já ho tam neměl...

Každá barva podsvícení má svoje LED diody. Já vyměnil ty oranžové (v menu označená barva jako Amber). Jsou to ty "levé", zelené jsou ty v jednoduchých pouzdrech při pohedu na displej vpravo.

Pak jsou další LED kolem všech tlačítek a ovládacích prvků, vždy mají stejné dvojité pouzdro.

Nejdříve jsem měnil právě ty u tlačítek, abych viděl svítivost LED co jsem měl k dispozici.

Protože jsem jich neměl tolik od stejného typu, pod displej jsem již dokoupil jiné které mají jiný odstín. V praxi se ukázalo, že ve výsledku rozdíl není poznat. Výsledná barva podsvícení displeje je naprosto stejná jako u zařízení ICOM.

LED pod displejem jsou OSRAM LWQ38E-Q1S2-3K6L-1, kolem tlačítek  LED "China"

Pouzdro je typ 0603 o rozměrech 1,6 x 0,8mm !!!

Pro jistotu jsem ještě vyzkoušel funkčnost původních zelených LED

U mikrofonu jsem musel trochu upravit DPS, protože když jsem jen provedl výměnu LED tak svítily velmi slabě. Jsou tam pouze v jednom pouzdru obě barvy, takže po výměně již mikrofon nebude mít zelené podsvícení ale stále bude jen bílo-modré.

Úprava spočívá ve výměně původních rezistorů za hodnotu cca. 1K (podle použitých LED) a přepojení z původního seriového zapojení LED na paralelní. POZOR, nutné přeškrabnutí motivu DPS !!! Každá má tedy svůj rezistor proti zemi a jsou napájené z původního pinu 8V.

Mám na stole nové rádio, pracuje jako KENWOOD a svítí jako ICOM...

73!

OK1JBW

32 zobrazení
bottom of page