top of page

Jak snadno udělat oválnou díru do plastové krabičky - část 3/3

V předchozích částech jsem popsal, co vše bylo potřeba promyslet a objednat ke snadnému zhotovení  oválného otvoru v plastové krabičce

Sestava frézky Proxxon MF 70 a řídící elektroniky vestavěné do počítačové skříně je připravená k testům. Nyní je nutné vybrat vhodnou frézu (do plastu používám typ se dvěma bříty) a vyzkoušet rychlost posuvu křížového stolu vzhledem k materiálu krabičky (ABS plast). Testoval jsem hodně dlouho, ale takový výsledek jako jsem si představoval se nedostavil!

Mechanické nastavení frézky

Znovu jsem musel zkontrolovat a doladit posun frézovacího stolu a hlavně upravit rychlost vřetena. Standardní nastaveni od výrobce je 5.000-20.000 ot/min. Pro frézování plastu jsou ale potřeba otáčky cca. 2.500-3000 ot/min. Snažil jsem se dohledat nějaké informace jak otáčky jednoduše snížit. Někdo osazuje rovnou jiný motor vřetena, jiný doplnil převodovku a přehazuje řemeny. Po dlouhé době jsem našel upravu elektrického zapojení ovládací elektroniky která je přímo součástí frézky. Problém ale je, že výrobce frézky čas od času osazuje do stroje jinou desku plošného spoje než byly popsané úpravy. Nezbývalo nic jiného, než desku vyndat a schéma si nakreslit podle součástek a vedení spojů.

Když bylo hotové schéma, doplnil jsem do zapojení dva odpory a jeden kondenzator a desku vrátil zpět do frézky.

A další a další testy

Když byla frézka po sestavení znovu funkční, začal jsem se věnovat nastavení všech parametrů pro ovladače motorů. Znovu jsem zadal počet kroků na otáčku motoru, ujetou vzdálenost stolu na otáčku, rychlost rozjezdu, dojezdovou rychlost a spoustu dalších parametrů.

Výsledkem je plně funkční CNC frézka, která dokáže snadno udělat oválnou díru do plastové krabičky...

Video se spustí kliknutím na obrázek nebo kliknutím zde

73!

OK1JBW


124 zobrazení
bottom of page