top of page

Jak snadno udělat oválnou díru do plastové krabičky - část 2/3

V první části článku Jak snadno udělat oválnou díru do plastové krabičky jsem popsal moje postřehy po rozhodnutí pořídit si a předělat manuální frézku na počítačem řízenou (CNC frézku).

Začínají se hromadit objednané komponenty

Jako první jsem dostal zásilku z počítačového obchodu, která obsahovala prázdnou PC skříň. Ta se mi zdála jako ideální "bedna" pro vestavbu všech potřebných komponent pro ovládání krokových motorů (zdroj, ovladače motorů, řídící elektronika, spínače, přípojné konektory). V budoucnu by pak neměl být žádný problém využít celou sestavu pro libovolné CNC zařízení.

Některé díly se musí vyrobit

V dnešní pokročilé době 3D tisku není problém požadovaný díl vytisknout, obzvláště když můj starší syn má 3D tiskárnu doma. Ale přeci jen to trochu problém byl v okamžiku když jsem se dozvěděl, že mi rád vytiskne to, co si sám vymodeluji v 3D a pošlu mu data... Velkou inspirací pro mě bylo toto video.

Jako první jsem začal modelovat držáky malého rozvaděče, který jsem plánoval přichytit na sloupek frézky. A tak začalo seznamování s prací v osách X,Y,Z

Dále jsem vymodeloval vlastní krabičku rozvaděče, kterou jsem sice koupil hotovou, ale bylo pak snadné dopředu nasimulovat jestli se konektory a svorkovnice vejdou dovnitř.


Pohled na reálné provedení

Vestavba ovladačů krokových motorů, zdroje, řídící elektroniky a konektorů do PC skříně

V pořadí další jsem dostal objednanou desku řídící elektroniky, více info zde.

Zadní panel s konektory je také vytištěný. Ale nejdříve jsem si nechal vytisknout zkušební verzi, protože jsem si nebyl jistý správnými rozměry pro konektory.

Po řadě úprav jsem zadní panel zabudoval do PC skříně

A začalo propojování všech komponentů

V poslední části článku Jak snadno udělat oválnou díru do plastové krabičky už bude frézovat "sama" moje MF-70

73!

OK1JBW


85 zobrazení
bottom of page